Jan Klačmera
Master's thesis
Užití data miningových metod v kyberbezpečnosti
Use of data mining methods in cyber security
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá problematikou kybernetické bezpečnosti a umělé inteligence. Práce hledá možný průnik těchto dvou oborů a také popisuje metody data miningu, které lze použít právě v oblasti kyberbezpečnosti pro řešení nejrůznějších problémů. V teoretické části práce jsou popsány základní pojmy a technologie v oblasti kyberbezpečnosti, umělé inteligence a data miningu, které jsou dále …moreAbstract:
This diploma thesis deals with the issues of cyber security and artificial intelligence. The thesis looks for the possible intersection of these two fields and also describes machine learning methods that can be used in the field of cybersecurity to solve various problems. The theoretical part of the thesis describes the basic concepts and technologies in cybersecurity, artificial intelligence and …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2023
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/89234
Thesis defence
- Date of defence: 1. 6. 2023
- Supervisor: David Chudán
- Reader: Lukáš Švarc
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/89234
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
Znalostní a webové technologie
Theses on a related topic
-
Artificial intelligence in Steven Spielberg's Artificial Intelligence: A.I.
Adam Klas -
Copyright protection of artificial intelligence outputs
Benedikt Vala -
Optimalizace e-mail marketingu v sektoru e-commerce
Lukáš Sluka -
Vliv e-mail marketingu na nákupní chování generace Z
Markéta Svobodová -
Využití e-mail marketingu pro komunikaci vědy na UJEP
Petr KŘÍŽ -
E-mail marketing a jeho využití v praxi
Marcel Zábojník -
E-mail marketing internetového obchodu a jeho použití v praxi
Kristina Duláková -
Využití personalizace v e-mail marketingové komunikaci internetového obchodu MALL.CZ
Monika Marešová