Analýza etických aspektů v audiovizuální reklamě – Ing. Andrea Světlíková
Ing. Andrea Světlíková
Bachelor's thesis
Analýza etických aspektů v audiovizuální reklamě
Analysis of Ethical Aspects in Audiovisual Advertising
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá etikou v audiovizuální reklamě. Vysvětluje pojmy jako je etika, reklama a zabývá se jednotlivými kroky,které vedou k vytvoření efektivní kampaně. Popisuje uplatnění psychologie v reklamě a rozpracovává tři nejčastěji používané reklamní apely v českých reklamách. Dále se práce zabývá omezením v reklamě jak z hlediska zákonného, tak samoregulačního. V závěru prezentuje …moreAbstract:
This bachelor thesis is about ethics in audiovisual advertising.It explains terms such as ethics, advertising and it deals with individual steps, which leads to creation of effective campaign. The work describes the application of psychology in advertising and elaborates three advertising appeal, which are the most common in Czech commercials. Furthermore it shows legal restrictions and self-regulatory …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2014
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/tm507/
Thesis defence
- Date of defence: 18. 6. 2014
- Supervisor: PhDr. Marek Matějka
- Reader: doc. Dr. Zdeněk Cecava, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Historical and present use of emotions in advertising
Daliya Khussainova -
Negativní dopady reklamy
Dominika Martinovská -
Role kultury v psychologii reklamy
Tereza Kleinová -
Design reklamy z pohledu neuromarketingu
Michaela Bohumínská -
Moderní formy reklamy a jejich percepce
Aleš Chrastina -
Psychologie reklamy
Alesia Mukhina -
Komparace vnímání reklamy asijské a evropské kultury
Marie Langová -
Neetická reklama: posouzení rozhodnutí Rady pro reklamu
Pavel Mošnička