Ing. Andrea Světlíková

Bachelor's thesis

Analýza etických aspektů v audiovizuální reklamě

Analysis of Ethical Aspects in Audiovisual Advertising
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá etikou v audiovizuální reklamě. Vysvětluje pojmy jako je etika, reklama a zabývá se jednotlivými kroky,které vedou k vytvoření efektivní kampaně. Popisuje uplatnění psychologie v reklamě a rozpracovává tři nejčastěji používané reklamní apely v českých reklamách. Dále se práce zabývá omezením v reklamě jak z hlediska zákonného, tak samoregulačního. V závěru prezentuje …more
Abstract:
This bachelor thesis is about ethics in audiovisual advertising.It explains terms such as ethics, advertising and it deals with individual steps, which leads to creation of effective campaign. The work describes the application of psychology in advertising and elaborates three advertising appeal, which are the most common in Czech commercials. Furthermore it shows legal restrictions and self-regulatory …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 18. 6. 2014
  • Supervisor: PhDr. Marek Matějka
  • Reader: doc. Dr. Zdeněk Cecava, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication