Helena Taxová

Master's thesis

Comparative Analysis of New Trends in Ski Resort Marketing

Komparativní analýza nových trendů v marketingu lyžařských středisek
Abstract:
Základní cíle této diplomové práce jsou tři. Zaprvé, práce má za cíl analyzovat marketing lyžařských středisek na základě dostupných teorií o marketingu turistických destinací. To je zároveň podpořeno současnými trendy a osvědčenými postupy založených na osobních zkušenostech či výzkumu. Dále byly definovány všeobecné hypotézy o chování návštěvníků lyžařských středisek. Na základě kvantitativního výzkumu …more
Abstract:
The purpose of this thesis is three-fold. First, it explored the ski resort marketing based on place and destination marketing theories. New trends and best practices support the theory by practical examples from the field and online research. Moreover, general hypotheses about ski resorts' visitors were defined. The second objective was to analyze the behavior of ski resorts' visitors based on a quantitative …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 10. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 4. 6. 2013
  • Supervisor: Markéta Lhotáková
  • Reader: Gina Cook

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/36026