Optimalizace metod managementu znalostí v Service Desku – Ing. Michal Dostál
Ing. Michal Dostál
Doctoral thesis
Optimalizace metod managementu znalostí v Service Desku
Abstract:
Disertační práce se zabývá tématem optimalizace metod, nástrojů a technik managementu znalostí v Service Desku. Pro správný chod Service Desku, a potažmo i celého řízení IT služeb podniku, je důležité řízení znalosti. Service Desk lze považovat za "znalostně intenzivní" oddělení, a proto je potřeba brát v úvahu znalostní aspekty činností, které tam probíhají. Cílem této disertační práce je navrhnout …moreAbstract:
This doctoral thesis deals with the topic of optimization of knowledge management methods, tools and techniques in the Service Desk environment. Knowledge management is very important for proper operation of th Service Desk, and by extension the entire management of the company's IT services. Service Desk is considered a \enquote{knowledge intensive} department and therefore the knowledge aspects of …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 9. 2022
Thesis defence
- Supervisor: doc. Ing. Jan Skrbek, Dr.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
DOSTÁL, Michal. \textit{Optimalizace metod managementu znalostí v Service Desku}. Online. Doctoral theses, Dissertations. Liberec: Technical University of Liberec, Faculty of Economics. 2022. Available from: https://theses.cz/id/wip0dp/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
Dostál, Michal. Optimalizace metod managementu znalostí v Service Desku. Liberec, 2022. disertační práce (Ph.D.). Technická univerzita v Liberci. Ekonomická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Technická univerzita v Liberci, Ekonomická fakultaTechnical University of Liberec
Faculty of EconomicsDoctoral programme / field:
System Engineering and Informatics / Manažerská informatika
Theses on a related topic
-
Knowledge management for incident response teams
Mariami Gonashvili -
Modeling incident and change management processes with MMABP methodology
Omir Nugmanov -
Racionalizace procesu Incident Management ve firmě
Denis Heczko -
Vytvoření SSBI řešení pro incident management v logistické společnosti
Michaela Červinková -
Zavádění ITIL procesů do firmy s důrazem na Incident Management
Pavel Bartoň -
Bezpečnost ICT - risk management a incident response
Michal Vajdl -
Optimization of Business Process Management
Joana Yeukai Maseya -
Service desk, knowledge management a secrets management v malé organizaci
Vít Pouzar
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights