Typologie webových prezentací politických stran: formální analýza komunikačních aktů – Bc. Martin Horný
Bc. Martin Horný
Master's thesis
Typologie webových prezentací politických stran: formální analýza komunikačních aktů
The Typology of Political Parties’ Websites: The Formal Analysis of the Communication Acts
Abstract:
Záměrem textu je formou kvalitativního empirického výzkumu analyzovat webové stránky politických stran před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2010. Ambicí výzkumu je zodpovědět hlavní výzkumnou otázku, zda využívají politické strany v České republice v internetové komunikaci inovativní formy oslovení publika. Pro tyto účely je vytvořena typologie webových prezentací, …moreAbstract:
The aim of this text is to analyse the web sites of the political parties before the elections to the House of Deputies of the Parliament of the Czech Republic in 2010 by qualitative empirical research. The ambition of the research is to answer the main investigative question- if the Czech political parties use innovative forms of addressing the audience in the internet communcation. For these purposes …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 1. 2011
Identifier:
https://is.muni.cz/th/rkn8b/
Thesis defence
- Date of defence: 25. 1. 2011
- Supervisor: PhDr. Jaromír Volek, Ph.D.
- Reader: doc. Mgr. Jakub Macek, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HORNÝ, Martin. \textit{Typologie webových prezentací politických stran: formální analýza komunikačních aktů}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Social Studies. 2011. Available from: https://theses.cz/id/wizuq7/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesMaster programme / field:
Media and Communication Studies / Media Studies and Journalism
Theses on a related topic
-
Výzkum politické strany z hlediska marketingové komunikace na sociálních sítích
Fabián Berka -
Výzkum politických stran
Tereza Bartová -
Sociologie politiky - Etnografický výzkum celostátní politické strany na komunální úrovni
Petr KALA -
Krajské volby ve vysílání Českého rozhlasu Hradec Králové jako součást politické komunikace vybraných politických stran
Ondřej Vaňura -
Mediálny obraz strany Ľudová strana Naše Slovensko a jej predstaviteľov v denníkoch SME, Pravda a Nový Čas
Simona Uhaľová