Vplyv tradičnosti a folklóru na rozhodovanie spotrebiteľa a jeho marketingový význam – Kristína Knotková
Kristína Knotková
Bachelor's thesis
Vplyv tradičnosti a folklóru na rozhodovanie spotrebiteľa a jeho marketingový význam
Vplyv tradičnosti a folklóru na rozhodovanie spotrebiteľa a jeho marketingový význam
Abstract:
Tato bakalářská práce pojednávala o vlivu tradičnosti a folkloru na rozhodování spotřebitele. Cílem bylo zjistit, jaký vliv má tradičnost a folklor na rozhodování spotřebitele a co to v nich evokuje. Prostřednictvím primárního výzkumu, který představovalo dotazníkové šetření, bylo zjištěno, že spotřebitelé obecně mají rádi folklor a tradičnost. Též si všímají využívaní folkloru dané země, resp. regionu …moreAbstract:
This thesis is focusing on the influence of tradition and folklore on consumer decision. The aim of this bachelor thesis was to find how big is the influence of tradition and folklore on consumer decision and what evokes that. Through the primary research that presents the questioner was found, that consumers like folklore and tradition in general. They also pay attention to using folklore of the country …moreAbstract:
Táto bakalárska práca pojednávala o vplyve tradičnosti a folklóru na rozhodovanie spotrebiteľa. Cieľom bolo zistiť, aký vplyv má tradičnosť a folklór na rozhodovanie spotrebiteľa a čo to v nich evokuje. Prostredníctvom primárneho výskumu, ktorý predstavovalo dotazníkové šetrenie, bolo zistené, že spotrebitelia vo všeobecnosti majú radi folklór a tradičnosť. Tiež si všímajú využívanie folklóru danej …more
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 5. 2022
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/86411
Thesis defence
- Date of defence: 25. 5. 2022
- Supervisor: Jan Koudelka
- Reader: Marcela Zamazalová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KNOTKOVÁ, Kristína. \textit{Vplyv tradičnosti a~folklóru na rozhodovanie spotrebiteľa a~jeho marketingový význam}. Online. Bachelor's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2022. Available from: https://theses.cz/id/wjgcyt/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/86411
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme:
Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Spotrebiteľské správanie v hotelierstve
Gabriela Nemcová -
Spotřebitelské chování
Alexandra Pavlovičová -
Methods and sources of media research and application of the media data in media planning process
Elina Andriasova -
Consumer behavior research using data from online games
Vojtěch Kotrba -
Spotřebitelské chování v oblasti streamovacích služeb
Nikola Vlčková -
Sociální sítě a jejich vliv na spotřebitelské chování generace Z
Michaela Látrová -
Attitudes towards sustainability: consumer behaviour of Generation Z in tourism
Valeriya Alexanderova -
The role of digital and social media marketing in consumer behaviour
Alina Koltykova