Bc. Veronika Bauerová

Bachelor's thesis

Dary versus reklama z právního,účetního a daňového hlediska ve vybraném podniku

Donations versus advertising of legal, accounting and tax perspective in a chosen company
Abstract:
Cílem bakalářské práce je rozbor darů, reklamy a sponzoringu z právního, účetního a daňového hlediska ve zvolené společnosti, posouzení jejich dopadů do základu daně a samotné zpracování daně z příjmů právnických osob a také daně z příjmů fyzických osob. V aplikační části, postupným sběrem informací a analýzou dokumentů, na konkrétním příkladu znázorněn daňový a účetní dopad a jeho vliv na základ daně …more
Abstract:
The aim of this thesis is an analysis of donations, advertising and sponsorships from legal, ccounting and tax aspects of the selected companies, assessing their impact on the tax base and the actual processing of tax on corporate income tax and personal income tax. In the application part, the gradual gathering information and analyzing documents on a specific example illustrates the tax and accounting …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 2. 6. 2015
  • Supervisor: Ing. Marta Hortová
  • Reader: Ing. Milena Zimmermannová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích