Bc. Michaela Gabrišová
Master's thesis
Analýza preferencí zákazníků
Analysis of Customer Preferences
Abstract:
The goal of the diploma thesis "Analysis of customer preferences" is to get to know preferences of customers based on the analysis of a product and taking into account its various attributes and their levels, which affect the purchasing behavior of customers. To achieve this, conjoint analysis is used as one of the methods of quantitative marketing research. The thesis contains theoretical and practical …moreAbstract:
Predmetom diplomovej práce “Analýza preferencií zákazníkov” je oboznámenie s preferenciami zákazníkov založenými na analýze produktu a zohľadnení jeho rôznych atribútov a ich úrovní, ktoré ovplyvňujú nákupné chovanie zákazníka. Na dosiahnutie tohto cieľa je využitá conjoint analýza ako jedna z metód kvantitatívneho marketingového výskumu. Práca obsahuje teoretickú a praktickú časť. Teoretická časť …more
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 1. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ne0ks/
Thesis defence
- Date of defence: 3. 2. 2015
- Supervisor: doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D.
- Reader: Ing. Kateřina Legnerová, MBA
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
Economy and Management / Business Management
Theses on a related topic
-
Nástroje pro identifikaci preferencí zákazníků se zaměřením na conjoint analýzu.
Jana Petříková -
Analýza preferencí zákazníků
Nikola Nemjóová -
Analýza preferencí zákazníků pomocí conjointní analýzy
Lukáš Gánoczy -
Quantitative und qualitative Analyse der sekundären Präpositionen im Spektrum ausgewählter Texte
Michaela BENEŠOVÁ -
Analýza preferencí zákazníků
Nikola Nemjóová -
Vplyv značky na vnímanie kvality a chovanie spotrbiteľov
Lívia Kovács -
Vplyv spoločenskej zodpovednosti firiem na chovanie spotrebiteľa
Zuzana Iľková