Polina Vlassova
Bachelor's thesis
Vliv značky na kupní chování spotřebitele
The influence of brand image on consumer purchase behavior
Abstract:
Cílem práce je určit, jaké jsou faktory ovlivňující kupní chování spotřebitelů při nákupu oblečení. Následně jaké je povědomí o značce Escada a jejích produktech mezi spotřebiteli. Dále určit faktory ovlivňující kupní chování spotřebitelů při nákupu oblečení luxusních značek a čím je daná značka přitahuje. Během zjištění jsou výsledky porovnány s věkem, pohlavím, zájmy či ekonomickým statusem spotřebitelů …moreAbstract:
The aim of the work is to determine what are the factors influencing the buying behavior of consumers when buying clothes. Subsequently, what is the awareness of the Escada brand and its products among consumers. Furthermore, to determine the factors affecting the purchasing behavior of consumers when purchasing luxury brand clothing and what attracts them to the given brand. During the findings, the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 3. 2023
Thesis defence
- Date of defence: 19. 5. 2023
- Supervisor: Ing. Lucie Vokáčová, Ph.D.
- Reader: Tereza Šímová, Ing.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VLASSOVA, Polina. \textit{Vliv značky na kupní chování spotřebitele}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2023. Available from: https://theses.cz/id/wkz41m/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementBachelor programme:
Business and Administration
Theses on a related topic
-
Corporate Social Responsibility and its Impact on Purchasing Behavior
Lusine Grigoryan -
Návrh strategie luxury marketingu značky Christian Dior
Denisa Kalakajová -
The Impact of E-Commerce on the Brand Equity Concept for Luxury Fashion Brands
Štěpán Najman -
The Effect of Rebranding and Modification of Luxury Brand’s Storytelling on Brand Image
Eva Materlínová -
Analýza oblasti Luxury marketingu značky Chanel
Barbora HAMPLOVÁ -
X Marketing strategy of luxury brands
Constance Vasak -
Impact of luxury companies’ CSR activities on the consumers’ purchasing decisions
Veronika Moskaleva -
Millennial-oriented marketing of luxury goods: a need for CSR
Anna Tubert
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights