Vyprávění v oblasti digitálních her a jeho vliv na hráče – Bc. Filip Daňhel
Bc. Filip Daňhel
Bachelor's thesis
Vyprávění v oblasti digitálních her a jeho vliv na hráče
Narrative in digital games and its influence on the player
Abstract:
Tato práce se zabývá vyprávěním v oblasti digitálních her. Smyslem vyprávění je především co nejpřesnější přenos informace. Cílem této práce je zaměřit se na míru důležitosti presence i absence této formy informačního přenosu ve zdánlivě pasivní hře. Toto nové stále vyvíjející se digitální médium otevírá prostor novým formám interakcí mezi hrou a jejím recipientem, který se sám může aktivně podílet …moreAbstract:
This thesis deals with narration in digital games. The primary function of narrative is to transfer information as accurately as possible. The aim of this thesis is to focus on the degree of importance of presence or absence of this form of information transmission in seemingly passive game. This new constantly evolving digital medium is opening space for new forms of interaction between a game and …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 5. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/mmsce/
Thesis defence
- Date of defence: 13. 6. 2016
- Supervisor: Mgr. et Mgr. Zdeněk Záhora
- Reader: Mgr. Tomáš Bártek
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Theory of Interactive Media
Theses on a related topic
-
Transformace fikčního světa Zaklínače mezi knižní a herní sérií
Jiří Bednář -
Herní adaptace prozaických děl na pozadí historického vývoje literární a mediální kultury
Marcela Mifková -
Herní fantasy v produkci nakladatelství Fantom Print
David HOLEC -
Game design dokument jako nástroj a mediální artefakt
Viliam Korbel -
Associations of the mindfulness and Internet gaming disorder: Implications for the game design
Laura Ondušková -
IT podpora GDD (Game design document)
Mikhail Litvinov