Bc. Filip Daňhel

Bachelor's thesis

Vyprávění v oblasti digitálních her a jeho vliv na hráče

Narrative in digital games and its influence on the player
Abstract:
Tato práce se zabývá vyprávěním v oblasti digitálních her. Smyslem vyprávění je především co nejpřesnější přenos informace. Cílem této práce je zaměřit se na míru důležitosti presence i absence této formy informačního přenosu ve zdánlivě pasivní hře. Toto nové stále vyvíjející se digitální médium otevírá prostor novým formám interakcí mezi hrou a jejím recipientem, který se sám může aktivně podílet …more
Abstract:
This thesis deals with narration in digital games. The primary function of narrative is to transfer information as accurately as possible. The aim of this thesis is to focus on the degree of importance of presence or absence of this form of information transmission in seemingly passive game. This new constantly evolving digital medium is opening space for new forms of interaction between a game and …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 5. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 6. 2016
  • Supervisor: Mgr. et Mgr. Zdeněk Záhora
  • Reader: Mgr. Tomáš Bártek

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Bachelor programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Theory of Interactive Media