Mgr. František Dvořáček

Bachelor's thesis

Využití vertex/fragment shaderů a raytracingu při zobrazování molekul proteinů

Vertex/fragment shaders and raytracing in the visualization of protein molecules
Abstract:
Cílem této práce je rozšířit program CAVER Viewer o možnost vyrenderování molekuly proteinu ve vysoké kvalitě pomocí metody zvané ray tracing. Práce je rozdělena do několika částí, v nichž se postupně věnuji popisu ray tracingového algoritmu, jeho implementaci a porovnání se stávajícím řešením vykreslování, které je implementováno pomocí OpenGL a vertex/fragment shaderů.
Abstract:
The goal of this work is to extend CAVER Viewer by option to render molecule of protein in high quality using method called ray tracing. The work is divided into several parts that describe ray tracing algorithm step by step, its implementation and comparison with current solution that is implement in OpenGL with vertex/fragment shaders.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 5. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 22. 6. 2010
  • Supervisor: doc. RNDr. Barbora Kozlíková, Ph.D.
  • Reader: RNDr. Ondřej Strnad, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatiky

Masaryk University

Faculty of Informatics

Bachelor programme / field:
Applied Informatics / Applied Informatics