Využití vertex/fragment shaderů a raytracingu při zobrazování molekul proteinů – Mgr. František Dvořáček
Mgr. František Dvořáček
Bachelor's thesis
Využití vertex/fragment shaderů a raytracingu při zobrazování molekul proteinů
Vertex/fragment shaders and raytracing in the visualization of protein molecules
Abstract:
Cílem této práce je rozšířit program CAVER Viewer o možnost vyrenderování molekuly proteinu ve vysoké kvalitě pomocí metody zvané ray tracing. Práce je rozdělena do několika částí, v nichž se postupně věnuji popisu ray tracingového algoritmu, jeho implementaci a porovnání se stávajícím řešením vykreslování, které je implementováno pomocí OpenGL a vertex/fragment shaderů.Abstract:
The goal of this work is to extend CAVER Viewer by option to render molecule of protein in high quality using method called ray tracing. The work is divided into several parts that describe ray tracing algorithm step by step, its implementation and comparison with current solution that is implement in OpenGL with vertex/fragment shaders.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 5. 2010
Identifier:
https://is.muni.cz/th/zv78p/
Thesis defence
- Date of defence: 22. 6. 2010
- Supervisor: doc. RNDr. Barbora Kozlíková, Ph.D.
- Reader: RNDr. Ondřej Strnad, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
DVOŘÁČEK, František. \textit{Využití vertex/fragment shaderů a raytracingu při zobrazování molekul proteinů}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Informatics. 2010. Available from: https://theses.cz/id/wls7s3/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatikyMasaryk University
Faculty of InformaticsBachelor programme / field:
Applied Informatics / Applied Informatics
Theses on a related topic
-
Construction of Acceleration Data Structures for Ray Tracing
Marek Vinkler -
Acceleration Data Structure Construction for Ray tracing
Marek Vinkler -
Vizualizace ray tracingu
Tadeáš Popov -
Image Rendering Using Ray-tracing on Graphics Card
Adam Hasík -
Stavba Kd-stromu pro metodu sledování paprsku
Radek Stibora -
Sledování paprsku na programovatelných grafických kartách
Marek Vinkler -
Sledování paprsku ve scéně s využitím konceptu průzkumníků
David Vajčner -
Vizualizace proteinů
Michal Chromec