"Eine Welt fairstärken". Vergleichende Analysen ausgewählter deutscher und tschechischer Werbeträger des fairen Handels. – Markéta HEJDOVÁ
Markéta HEJDOVÁ
Bachelor's thesis
"Eine Welt fairstärken". Vergleichende Analysen ausgewählter deutscher und tschechischer Werbeträger des fairen Handels.
"Strengthening the World by Fair Trade". Comparative analysis of selected German and Czech advertising media of Fair Trade.
Abstract:
The aim of this thesis is to characterize the basic principles of Fair Trade, its enlargement and development in the world. This work sought to clarify the effect of Fair Trade and to evaluate the prospects of development and the strengthening of the concept of fair trade in the world. In addition to this, different types of advertising mediums and specific examples from the Czech Republic and Germany …moreAbstract:
Cílem této bakalářské práce bylo charakterizovat základní principy spravedlivého obchodu, jeho rozšíření a vývoj ve světě. Práce se snažila o objasnění vlivu spravedlivého obchodu a zhodnocení perspektivnosti vývoje a posílení spravedlivého světa. Dále byly představeny různé typy reklamních nosičů a jejich konkrétní příklady z České republiky a Německa. Čtenář byl seznámen se slovními hříčkami, které …more
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2014
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: Gisela Heitz, M.A.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HEJDOVÁ, Markéta. \textit{''Eine Welt fairstärken''. Vergleichende Analysen ausgewählter deutscher und tschechischer Werbeträger des fairen Handels.}. Online. Bachelor's thesis. Plzeň: University of West Bohemia, Faculty of Philosophy and Arts. 2014. Available from: https://theses.cz/id/wm44fj/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
HEJDOVÁ, Markéta. "Eine Welt fairstärken". Vergleichende Analysen ausgewählter deutscher und tschechischer Werbeträger des fairen Handels.. Plzeň, 2014. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta filozofická
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta filozofickáVázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/
University of West Bohemia
Faculty of Philosophy and ArtsBachelor programme / field:
Linguistics / Foreign Languages for Business
Theses on a related topic
-
Koncept Fair Trade a jeho možnosti v prostředí maloobchodu na území České republiky
Jirušková Jirušková -
Fair Trade ve světě a v České republice
Marie Kučerová -
Fair trade káva: Průzkum povědomí a obliby konceptu fair trade kávy mezi studenty VŠ
Markéta SEDLÁČKOVÁ -
Fair Trade in the Czech Republic: Comparative Analysis of Fair Trade in the Czech Republic and Germany
Marie ŽÁČKOVÁ -
Srovnání procesů zkoušení muzikálu Alana Jaye Lernera My fair lady ve třech divadlech v České republice
Markéta Pešková -
Fair trade v kontextu společenských a environmentálních dopadů
Karolína Mikulová -
Spotřebitelské preference vybrané skupiny spotřebitelů v rámci obchodního konceptu fair trade v České republice
Michal Hajný -
Spotřebitelské preference v rámci obchodního konceptu fair trade v České republice
Alina Ilina