Bc. Sandra Márová

Master's thesis

Vlivy médií a reklamy na děti jako spotřebitele

Media and advertising influences for infant consumers
Abstract:
Diplomová práce se zabývá vlivem médií na děti jako spotřebitele a je rozdělena na část teoreticko-metodologickou a aplikační. Teoreticko-metodologická část se věnuje pojmu reklama, právní a etické regulaci reklamy zaměřující se na děti a mladistvé, psychologii reklamy, dětem jako cílové skupině a médiím, které na děti nejvíce působí a mají na ně největší vliv. V aplikační části je provedena analýza …more
Abstract:
This diploma work is dealing with the influence of media on children as consumers and is divided into an theoretic-methodological and application part. Theoretic-methodological part deals with the definition of advertising, legal and ethical regulation of advertising focusing on children and young people, psychology of advertising, children as the target audience and the media, which affect childer …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 4. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 19. 6. 2013
  • Supervisor: PhDr. Ladislav Lašek
  • Reader: prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication