Mgr. Veronika ŽROUTOVÁ

Master's thesis

Dvojí výjimečnost u žáků se sluchovým postižením

Double exceptionality in pupils with hearing impairment
Abstract:
Dvakrát výjimečné děti jsou charakterizovány jako jedinci s mimořádnou schopností, která je spojená s určitým handicapem. Aby se dítě dokázalo plnohodnotně začlenit do společnosti, tak je důležitý správný přístup ke vzdělávání těchto jedinců. Proto cílem naší práce byla analýza vzdělávání žáka s dvojí výjimečností. V teoretické části popisujeme informace o sluchovém postižení, nadání, dvojí výjimečnosti …more
Abstract:
Twice exceptional children are characterized as individuals with an extraordinary ability which is connected with some handicap. In order for a child to be fully integrated into society, the right approach to the education of these individuals is important. Therefore, the aim of our work was to analyze the education of a pupil with double exceptionality. In the theoretical part we describe information …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 4. 2020
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Igor Hampl, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

ŽROUTOVÁ, Veronika. Dvojí výjimečnost u žáků se sluchovým postižením. Ostrava, 2020. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Pedagogická fakulta