Bc. Tamara Sedláková
Master's thesis
Aukce uměleckých předmětů
Auction of the Artistic Articles
Abstract:
Práce na téma Aukce uměleckých předmětů je rozdělena na čtyři hlavní části. První z nich se zabývá tématem aukce z obecného hlediska, vysvětlením samotného pojmu a jeho srovnáním s pojmem dražba. Další část se zaměřuje na legislativní problematiku. Uvádí jednotlivé zákony, o které se aukční síně opírají při sestavování vlastních aukčních řádů a podmínek průběhu aukcí. Třetí kapitola se věnuje trhu …moreAbstract:
The thesis “Auction of the Artistic Articles” is divided up in four major parts. The first one deals with auctions in general, defines the term auction and compares auction with public sale. Next part focuses on legal issues. It states the actual laws, which are used by the auction halls when they set up their own auction regulations. The third part discusses the market with arts in general and then …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 12. 2010
Identifier:
https://is.muni.cz/th/o5yvf/
Thesis defence
- Date of defence: 8. 2. 2011
- Supervisor: prof. PhDr. Lubomír Spurný, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Culture Management
Theses on a related topic
-
Aktuelle Tendenzen im Konsumverhalten. Die Second-Sale- und Second-Hand-Kultur - Současné tendence v konzumním chování. Kultura Second sale a Second hand
Nikol STRAKOŠOVÁ -
Subculture for Sale
Irina Shabatina -
Webshop for the sale of surgical steel jewelry
Dávid Oravec -
Subculture for Sale
Yulia Erkabaeva -
Party for Sale? Political marketing in the Czech Republic in the context of Election to the Chamber of Deputies in 2013
Aleš Drahokoupil -
Subculture for Sale
Roman Nikolaenko -
Moral Justification of Organ Sale
Kristýna Lepinová -
The language of recruitment strategies in cosmetic companies focused on direct sale
Simona ČÍPOVÁ