Bc. Markéta Kuncová

Master's thesis

Konkurenční výhody internetových obchodů a jejich vliv na nákupní rozhodování

Competitive Advantage of Online Shops and Its Influence on Purchasing Decisions
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá konkurenčními výhodami internetových obchodů a jejich vlivem na nákupní rozhodování spotřebitelů. V teoretické části práce se autorka soustředí na internetový marketing a internetové obchody. V této sekci jsou také nastíněna specifika spotřebního chování v online prostředí. Praktická část se zabývá analýzou vybraných internetových obchodů se zaměřením na komunikované …more
Abstract:
This Master's thesis focuses on competitive advantage of online shops and its influence on consumers' purchasing decisions. In the theoretical part of the thesis, the author provides a detailed description of digital marketing and ecommerce concepts. At the end of this section, light is shed on specifications of consumer behavior in ecommerce environment. The practical part of the thesis analyzes selected …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 4. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 6. 2019
  • Supervisor: Mgr. Michal Tomčík, PhD.
  • Reader: prof. Ing. František Zich, DrSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication