Bc. Markéta Luštická

Master's thesis

Bezplatné noviny jako nový segment tiskového trhu

Free Newspaper as a New Segment in the Press Market
Abstract:
Předkládaná práce se ve formě přehledové studie zabývá tržním segmentem bezplatných novin. První moderní bezplatné noviny vznikly v roce 1995 ve Švédsku. Od svého vzniku zaznamenaly rapidní expanzi a v roce 2010 jsou vydávány ve většině evropských zemí i jinde ve světě. Česká republika patří k prvním třem zemím, v nichž se tento typ produktu objevil. Přesto se jedná o segment, který je v českém výzkumném …more
Abstract:
Presented thesis deals with a free newspaper as a market segment by means of a scoping study. The first free modern newspaper was launched in Sweden in 1995. Since then, it has manifested a rapid expansion and in 2010, it has been published in most European countries but also elsewhere in the world. Czech Republic is one of the first three countries in which this product appeared. In spite of that …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 1. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 1. 2011
  • Supervisor: Mgr. Svatava Navrátilová, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Lenka Waschková Císařová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií

Masaryk University

Faculty of Social Studies

Master programme / field:
Media and Communication Studies / Media Studies and Journalism