Ondřej PROCHÁZKA

Bachelor's thesis

Means of Persuasion in the Texts of Advertisements

Means of Persuasion in the Texts of Advertisements
Abstract:
This thesis deals with the means of persuasion in the discourse of printed advertising. The objective is to analyze the selected advertisements from the automotive industry with particular attention to the phonological, lexical, grammatical, semantic, and pragmatic aspects of the advertising language. Further, the thesis also deals with the techniques of persuasion in an effort to reveal its nature …more
Abstract:
Tato práce zkoumá persvazivní prostředky v diskurzu tištěné reklamy. Cílem práce je analyzovat vybrané reklamy z automobilového průmyslu s důrazem na fonologické, lexikální, gramatické, sémantické a pragmatické aspekty jazyka reklamy. Dále se tato práce zaměřuje také na techniky persvaze ve snaze ukázat její podstatu a tendence v jazykové i mimojazykové rovině.
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2014
Accessible from:: 15. 4. 2014

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Ivana Řezníčková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

PROCHÁZKA, Ondřej. Means of Persuasion in the Texts of Advertisements. Ostrava, 2014. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Filozofická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 15.4.2014

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 15. 4. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Filozofická fakulta

University of Ostrava

Faculty of Arts

Bachelor programme / field:
Philology / English Language and Literature