Means of Persuasion in the Texts of Advertisements – Ondřej PROCHÁZKA
Ondřej PROCHÁZKA
Bachelor's thesis
Means of Persuasion in the Texts of Advertisements
Means of Persuasion in the Texts of Advertisements
Abstract:
This thesis deals with the means of persuasion in the discourse of printed advertising. The objective is to analyze the selected advertisements from the automotive industry with particular attention to the phonological, lexical, grammatical, semantic, and pragmatic aspects of the advertising language. Further, the thesis also deals with the techniques of persuasion in an effort to reveal its nature …moreAbstract:
Tato práce zkoumá persvazivní prostředky v diskurzu tištěné reklamy. Cílem práce je analyzovat vybrané reklamy z automobilového průmyslu s důrazem na fonologické, lexikální, gramatické, sémantické a pragmatické aspekty jazyka reklamy. Dále se tato práce zaměřuje také na techniky persvaze ve snaze ukázat její podstatu a tendence v jazykové i mimojazykové rovině.
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2014
Accessible from:: 15. 4. 2014
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Ivana Řezníčková, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
PROCHÁZKA, Ondřej. Means of Persuasion in the Texts of Advertisements. Ostrava, 2014. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 15.4.2014
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 15. 4. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Filozofická fakultaUniversity of Ostrava
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philology / English Language and Literature
Theses on a related topic
-
Jazyková analýza názvů bylin v češtině a španělštině
Jaroslava TANZEROVÁ -
Tendence ve vývoji slovní zásoby na Ostravsku
Tadeáš Krch -
Prostředky persvaze v reklamě
Michaela GARBAROVÁ -
Prostředky persvaze v reklamě
Michaela GARBAROVÁ -
Děti jako cílová skupina mediální persvaze
Iva KŘÍŽOVÁ -
Děti jako cílová skupina mediální persvaze
Petr ADAM -
Teenager jako cílová skupina mediální persvaze
Andrea Masárová -
Formy persvaze v reklamách určených dětem
Kateřina KOMÁRKOVÁ