Stylistic Analysis and Interpretation of Linguistic Patterns in Advertisements – Petr Forst
Petr Forst
Bachelor's thesis
Stylistic Analysis and Interpretation of Linguistic Patterns in Advertisements
Stylistic Analysis and Interpretation of Linguistic Patterns in Advertisements
Abstract:
This bachelor paper aims to examine advertising as a prominent form of communication in contemporary society, as one of the most pervasive, influential and inescapable discourses. It investigates from the stylistic point of view selected linguistic features that frequently appear in printed advertisements and their persuasive effect. Advertising often forces the language to do things, which the language …moreAbstract:
Tato bakalářská práce zkoumá reklamu jako významnou formu komunikace v současné společnosti a zároveň jako jeden z nejpronikavějších, nejvlivnějších a nejrozšířenějších druhů jazykových projevů. Ze stylistického hlediska rozebírá vybrané jazykové prvky, které se objevují v tištěných reklamách a jejich přesvědčovací vliv. Jazyk užitý v reklamě často vybočuje ze zavedených norem a porušuje pravidla spisovného …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2008
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: PhDr. Zuzana Nádraská, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
FORST, Petr. \textit{Stylistic Analysis and Interpretation of Linguistic Patterns in Advertisements}. Online. Bachelor's thesis. Pardubice: University of Pardubice, Faculty of Arts and Philosophy. 2008. Available from: https://theses.cz/id/woyrfx/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
Forst, Petr. Stylistic Analysis and Interpretation of Linguistic Patterns in Advertisements. Pardubice, 2008. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofickáUniversity of Pardubice
Faculty of Arts and PhilosophyBachelor programme / field:
Philology / English for Business
Theses on a related topic
- No theses on a related topic available.