Výtvarný projev jako prostředek pedagogické komunikace (výzkum se zaměřením na oblast komunikace ve školním prostředí) – Mgr. Lucie TIKALOVÁ
Mgr. Lucie TIKALOVÁ
Disertační práce
Výtvarný projev jako prostředek pedagogické komunikace (výzkum se zaměřením na oblast komunikace ve školním prostředí)
The presented PhD thesis analyses the artistic expression and especially its communicative aspect. It perceives the artistic expression as a specific type of communication which is realised through the artistic language. The PhD thesis focuses on the content of the artistic expression and perceives it as a medium which helps us express important messages. Apart from the artistic expression and pedagogical communication, other key terms include art education and art-philetics. The objective of the PhD thesis is to point out the communicative aspect of the artistic expression which helps improve the communication at school whereby it contributes to the overall development of the pupils' as well as teachers' personality. The research was conducted to define the types of content in artistic communication using a reflective artistic procedure.
Anotace:
Dizertační práce analyzuje výtvarný projev se zaměřením se na jeho komunikační aspekt, přičemž klade důraz na obsah a iniciaci výtvarné komunikace. Všímá si postavení výtvarného projevu a jeho významu ve výchovně-vzdělávacím procesu. Pohlíží na výtvarný projev jako na specifický druh komunikace, který je uskutečňován prostřednictvím výtvarného jazyka. Zaměřuje se na obsah výtvarného projevu jako na …víceAbstract:
The presented PhD thesis analyses the artistic expression and especially its communicative aspect while laying emphasis on the content and the type of initiation of artistic communication. It observes the role and the significance of the artistic expression in the educational process. It perceives the artistic expression as a specific type of communication which is realised through the artistic language …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 26. 2. 2018
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 21. 5. 2018
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
TIKALOVÁ, Lucie. \textit{Výtvarný projev jako prostředek pedagogické komunikace (výzkum se zaměřením na oblast komunikace ve školním prostředí)}. Online. Disertační práce. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta. 2018. Dostupné z: https://theses.cz/id/wr4hzz/.
Jak správně citovat práci
TIKALOVÁ, Lucie. Výtvarný projev jako prostředek pedagogické komunikace (výzkum se zaměřením na oblast komunikace ve školním prostředí). Olomouc, 2018. disertační práce (Ph.D.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Pedagogická fakulta
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Pedagogická fakultaUNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI
Pedagogická fakultaDoktorský studijní program / obor:
Specializace v pedagogice / Výtvarná výchova (teorie výtvarné pedagogiky a výtvarné tvorby)
Práce na příbuzné téma
-
Výzkum vlivu typu rodiny na její vyobrazení v dětském výtvarném projevu
Petra KOLÁŘOVÁ -
Vliv klasických pohádek na vývoj psychiky a výtvarného projevu dítěte v předškolním a mladším školním věku
Dominika JAROŠOVÁ -
Monochromní malba ve výtvarném projevu žáků střední školy se zaměřením na jejich seberozvoj
Lucie Jiroušková -
Duchovní aspekty výtvarného projevu a jejích reflexe ve výtvarné výchově
Jan BUCHTA -
Interpretace výtvarného projevu v hermeneutickém pojetí
Kamila KRAUSOVÁ -
Možnosti kompenzace nespokojenosti a krize dětského výtvarného projevu pomocí artefiletických intervencí
Patricie PLEYEROVÁ -
Monochromní malba ve výtvarném projevu žáků střední školy se zaměřením na jejich seberozvoj
Lucie Jiroušková -
Interpretace výtvarného projevu v hermeneutickém pojetí
Kamila KRAUSOVÁ
Název
Vložil
Vloženo
Práva