Ve světle vybraných textů. Redefinování identity Strachu a touhy (1953) Stanleyho Kubricka – Bc. Jaroslav Cibulka
Bc. Jaroslav Cibulka
Bachelor's thesis
Ve světle vybraných textů. Redefinování identity Strachu a touhy (1953) Stanleyho Kubricka
In the Light of Selected Texts. Redefining Identity of Stanley Kubrick's Fear and Desire (1953)
Abstract:
Tato bakalářská práce analyzuje čtveřici textů interpretujících celovečerní filmový debut Stanleyho Kubricka Strach a touha (1953). Texty pochází z let 1964-2004, tedy období, kdy byl film veřejně nedostupný a měl široce přijímanou identitu špatného filmu, kterou mu připsal samotný Kubrick. Analyzované texty jsou unikátní tím, že jako jediné v daném období Strachu a touze připisují vlastní, jedinečnou …moreAbstract:
This thesis analyzes four texts which interpret Stanley Kubrick´s feature debut Fear and Desire (1953). These texts were published between 1964-2004, in the period when the film was publicly unavailable. At the time Fear and Desire had a widely accepted identity of a bad film, ascribed to it by Kubrick himself. The four analyzed texts are remarkable for they are the only ones in the period to ascribe …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 7. 2021
Identifier:
https://is.muni.cz/th/q684i/
Thesis defence
- Date of defence: 6. 9. 2021
- Supervisor: Mgr. Radomír D. Kokeš, Ph.D.
- Reader: Mgr. Martin Kos
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
CIBULKA, Jaroslav. \textit{Ve světle vybraných textů. Redefinování identity Strachu a touhy (1953) Stanleyho Kubricka}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2021. Available from: https://theses.cz/id/wrpdmd/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Film and Audio-Visual Culture Studies