Antonín Pražský

Bachelor's thesis

Koncepce a použití frameworku Monogame a knihovny Farseer Physics Engine

The Concept and Application of the MonoGame Framework and the Farseer Physics Engine Library
Abstract:
Práce se zabývá vývojem videoher s trojrozměrnou grafikou s využitím systému na provádění fyzikálních simulací v dvourozměrném prostoru. Využitými prostředky jsou herní framework MonoGame a knihovna Farseer Physics Engine. Tyto prostředky jsou analyzovány a je navržena metoda využívající jejich dostupných funkcionalit pro umožnění provádění dvourozměrných fyzikálních simulací na základě tvarů vytvořených …more
Abstract:
This work is focused on the development of video games with three-dimensional graphics with utilization of a system for two-dimensional physical simulation. Instruments used are the MonoGame framework and the Farseer Physics Engine library. These designated instruments are analyzed and a method using their available functionalities is proposed to enable two-dimensional simulation based on the shapes …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 2. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 6. 2016
  • Supervisor: Rudolf Pecinovský
  • Reader: Martin Vondráček

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/50388