Selling War: How the Bush Administration Marketed the Second Iraq War to the American Public – Matěj KUDĚLA
Matěj KUDĚLA
Bachelor's thesis
Selling War: How the Bush Administration Marketed the Second Iraq War to the American Public
Selling War: How the Bush Administration Marketed the Second Iraq War to the American Public
Abstract:
This thesis documents the use of the politics of fear in Bush administration rhetoric in order to gain the American public support for the Second Iraq War. A so-called ?terror frame? represents all the elements used by the administration to initiate fear among Americans. On one hand the thesis focuses on the public speeches to exemplify the use of this terror frame in administration rhetoric, while …moreAbstract:
Tato bakalářská práce zkoumá použití politiky strachu jakožto součásti rétoriky vlády George W. Bushe za účelem získání podpory americké veřejnosti pro druhou válku v Iráku. Pro shrnutí všech prvků, kterými vláda vyvolávala strach mezi Američany, byl vytvořen pojem ?prvky teroru?. Na jednu stranu je tato práce zaměřena na veřejné proslovy, na kterých je ilustrováno využívání prvků teroru a na druhou …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2012
Accessible from:: 3. 5. 2012
Thesis defence
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KUDĚLA, Matěj. \textit{Selling War: How the Bush Administration Marketed the Second Iraq War to the American Public}. Online. Bachelor's thesis. Zlín: Tomas Bata University in Zlín, Faculty of Humanities. 2012. Available from: https://theses.cz/id/wsisnv/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
KUDĚLA, Matěj. Selling War: How the Bush Administration Marketed the Second Iraq War to the American Public. Zlín, 2012. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 3.5.2012
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 3. 5. 2012 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studiíPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of HumanitiesBachelor programme / field:
Philology / English for Business Administration
Theses on a related topic
-
Reprezentace veřejného prostoru v urbánním designu a / nebo veřejném diskurzu a lokální politice.
Jaroslav STREJC -
Vliv průzkumů veřejného mínění na volební účast
Vojtěch Půček -
Průzkum veřejného mínění o vodním pólu v Olomouci
Martin HOLAS -
Průzkumy veřejného mínění vs. volební modely sázkových kanceláří: Porovnání přesnosti
Radek Zubatý -
World War II in Selected Novels and Short Fiction by American Writers/Druhá světová válka z pohledu amerických autorů ve vybraných povídkách a krátkých příbězích
Sandra NERUDOVÁ -
Informační politika USA a zemí Evropské unie ve vztahu k mezinárodně politickému konfliktu v Afghánistánu a v Iráku v letech 2001 - 2005
Lukáš Pokorný -
Zahraniční politika Španělska v letech 2004 – 2011
Michaela Ceklová -
Diskuze v zahraniční politice USA před intervencí do Iráku v roce 2003
Marek Cimpl