Matěj KUDĚLA

Bachelor's thesis

Selling War: How the Bush Administration Marketed the Second Iraq War to the American Public

Selling War: How the Bush Administration Marketed the Second Iraq War to the American Public
Abstract:
This thesis documents the use of the politics of fear in Bush administration rhetoric in order to gain the American public support for the Second Iraq War. A so-called ?terror frame? represents all the elements used by the administration to initiate fear among Americans. On one hand the thesis focuses on the public speeches to exemplify the use of this terror frame in administration rhetoric, while …more
Abstract:
Tato bakalářská práce zkoumá použití politiky strachu jakožto součásti rétoriky vlády George W. Bushe za účelem získání podpory americké veřejnosti pro druhou válku v Iráku. Pro shrnutí všech prvků, kterými vláda vyvolávala strach mezi Američany, byl vytvořen pojem ?prvky teroru?. Na jednu stranu je tato práce zaměřena na veřejné proslovy, na kterých je ilustrováno využívání prvků teroru a na druhou …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2012
Accessible from:: 3. 5. 2012

Thesis defence

  • Supervisor: M. A. Gregory Jason Bell, MBA

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

KUDĚLA, Matěj. Selling War: How the Bush Administration Marketed the Second Iraq War to the American Public. Zlín, 2012. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 3.5.2012

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 3. 5. 2012 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe