Sponzoring v umělecké oblasti: Význam a role Sponsorship fitu – Lenka Čápová
Lenka Čápová
Master's thesis
Sponzoring v umělecké oblasti: Význam a role Sponsorship fitu
Sponsorship in the arts: The meaning and role of Sponsorship fit
Abstract:
Práce přibližuje proces fungování marketingového nástroje sponzoringu. Zaměřuje se na sponzoring v umělecké oblasti a zkoumá, jak je vnímán spotřebiteli a jaké přínosy má pro značku, potažmo firmu. Z procesu vnímání sponzorství spotřebiteli pak vyzdvihuje faktor sponsorship fit poukazující na důležitost vazby mezi sponzorem a sponzorovaným. Hlavním cílem práce je objasnit jeho podstatu a zjistit, zda …moreAbstract:
The thesis discusses the process of sponsoring as a marketing instrument. It particularly focuses on sponsoring in fine and visual arts and examines how is this practice perceived by customers and what benefits does it bring to its company or brand. One key factor in said customer perception - sponsorship fit - is emphasized, which indicates the importance of a relationship between the sponsor and …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 6. 2013
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/41595
Thesis defence
- Date of defence: 12. 6. 2014
- Supervisor: Irena Tyslová
- Reader: Jitka Černá
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/41595
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Arts Management
Theses on a related topic
-
Brand aktivismus a generace Z
Kateřina Černá -
Brand building vybrané glampingové značky
Lucie Vlachová -
Digitální marketing jako nástroj ke zlepšování brand experience v rámci společnosti McDonald’s a jejích přímých konkurentů
Elena Chadžieva -
Sharing economy: the effect of brand equity on purchasing intentions of young consumers
Yelyzaveta Strelbytska -
Hodnota značky: vliv vybraných nástrojů marketingového mixu na budování hodnoty značky
Martin Machek