Bc. Kristina Drahoňovská

Bachelor's thesis

Štěstí na prodej - role marketingové komunikace a hédonistický model štěstí

Happiness for sale - role of marketing communication and hedonistic model of happiness
Abstract:
Bakalářská práce pojednává o tom, co je obsahem lidského štěstí a jak štěstí rozumět s bližším zaměřením na hédonický projev štěstí. Objasňuje, jak pocit štěstí souvisí životním stylem a životní úrovní společnosti. V tomto kontextu se zaměřuje na uspokojování lidských potřeb spotřebou s cílem dosáhnutí pocitu hédonistického štěstí. Práce přibližuje obecné teoretické poznatky o strategických technikách …more
Abstract:
Theses discusses a content of human happiness with a closer focus on the hedonistic expression of happiness. It explains how happiness is related to lifestyle and standard of living of society. In this context it focuses on meeting the needs of human consumption with the aim of achieving a feeling of hedonistic happiness. Work approaches general theoretical knowledge about the techniques of strategies …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 9. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 5. 11. 2016
  • Supervisor: doc. Mgr. Ondřej Roubal, Ph.D.
  • Reader: prof. Ing. František Zich, DrSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní