David Kumermann

Master's thesis

Dokumentární fotografie

Documentary Photography

Abstract:
Práce se snaží uchopit dokumentární fotografii jako svébytnou fotografickou praxi. Výchozím bodem textu, axiomem který určuje uvažování o tématu je přesvědčení, že fotografický dokument je založen na snaze o vyloučení manipulativních zásahů. Obecné chápání problému manipulace vychází z představy fotografie jako automatického otisku fotografované skutečnosti. Pokud však reflektujeme úlohu fotografa …more
Abstract:
The text deals with documentary photography as an autonomous practice. The starting axiom for any further deliberations states, that photographic documentary is based on effort to eliminate any possible manipulation. This manipulation is usually understood as some mechanical intervention in the otherwise automatic process. If, however, the role of a photographer is reflected, we understand the manipulation …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 9. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 10. 2009
  • Supervisor: Tomáš Dvořák
  • Reader: Robert Silverio, Viktor Kolář

Citation record

Full text of thesis

Accessibility: Autor udělil v licenční smlouvě souhlas s: a) rozmnožováním díla jakýmikoliv prostředky a v jakékoliv formě, včetně formy elektronické; b) bezúplatným rozšiřováním originálu Školního díla nebo jeho rozmnoženin pořízených podle písm. a); d) vystavováním originálu díla nebo jeho rozmnoženin podle písm. a); e) sdělováním veřejnosti všemi způsoby uvedenými v ustanovení § 18 až 23 autorského zákona, zejména pak živým provozování Školního díla a jeho přenosem a zpřístupňováním Školního díla způsobem, že kdokoliv může mít k němu přístup na místě a v čase podle své vlastní volby (tzn. především v síti Internet na webových stránkách Nabyvatele).;
In the license agreement the author has granted the following: a) by copying the University Work in any media and any form, including electronic form; b) by disseminating the original of the University Work free of charge or copying it as described in a) hereof; d) by issuing the original of the University Work or copying it as described in a) hereof; e) by relaying it to the public in all forms stated in the provision of Sections 18 to 23 of the Copyright Act, particularly by the live performance of the University Work and its transmission and by publishing the University Work so that anyone can have access to it in a place and time of their choice (i.e. chiefly on the Assignee?s websites on the Internet);

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 29. 10. 2010 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU. Knihovna

Akademie múzických umění v Praze

Filmová a televizní fakulta AMU

Master programme / field:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Fotografie

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.