Sexismus v reklamě a jeho vliv na nákupní rozhodování Generace Z – Lucie Krikelová
Lucie Krikelová
Bachelor's thesis
Sexismus v reklamě a jeho vliv na nákupní rozhodování Generace Z
Sexism in Advertising and its Influence on Purchasing Decisions of Generation Z
Abstract:
Krikelová, Lucie. Sexismus v reklamě a jeho vliv na nákupní rozhodování generace Z. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2022. Tato bakalářská práce pojednává o vlivu sexismu v reklamě na nákupní rozhodování generace Z. Hlavním cílem této bakalářské práce je zjištění, zda sexismus v reklamě ovlivní nákupní rozhodnutí generace Z pozitivně či negativně. Teoretická část je věnována literární …moreAbstract:
Krikelová, Lucie. Sexism in Advertising and its Influence on Purchasing Decisions of Generation Z. Bachelor's thesis. Brno: Mendel University in Brno, 2022. This bachelor's thesis discusses the influence of sexism in advertising on the purchase decisions of generation Z. The main goal of this bachelor's thesis is to find out whether sexism in advertising affects the purchase decisions of genera-tion …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 1. 2023
Thesis defence
- Date of defence: 25. 1. 2024
- Supervisor: Ing. Jiří Černý
- Reader: Radka Klvaňová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KRIKELOVÁ, Lucie. \textit{Sexismus v~reklamě a~jeho vliv na nákupní rozhodování Generace Z}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Faculty of Business and Economics. 2023. Available from: https://theses.cz/id/wvpmn0/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakultaMendel University in Brno
Faculty of Business and EconomicsBachelor programme / field / specializace:
Economics and management / Economics and Management / Marketing and Trade
Theses on a related topic
-
Comparing the Language of Print and On-line Advertising
Kristýna Mráková -
Sexism in advertising
Malika Tursun -
Sexism in Advertising for the Hospitality Industry
Anastasiya Morozova -
Ethics in Marketing: Generational Attitudes towards Sexism in the Czech Republic
Sandra Mateková -
Sexism in the American and Czech Media
Alena Veselá -
Sexismus in der Werbung dargestellt am Beispiel ausgewählter Billboards
Andrea BAŘINOVÁ -
Sexismus v reklamě a stereotypní zobrazování žen v reklamních sděleních
Anna Volkova -
Sexismus v českých a ruských reklamách
Victoria Gimranova