Eva Rabasová
Master's thesis
Knižní marketing
Book marketing
Abstract:
Obsahem této diplomové práce je popis a analýza současného stavu knižního marketingu v České republice a jejím cílem je prostřednictvím případové studie zjistit, jaké úrovně dosahuje. V textu jsou nejprve uvedeny základní teoretické poznatky z oblasti marketingu, dále je popsán stav českého knižního trhu, jeho struktura produkce, historie, objem prodeje a jeho jednotliví aktéři. Na tento teoretický …moreAbstract:
The thesis describes and analyzes the current situation of book marketing in the Czech Republic and attempts to evaluate its quality. Firstly, basic concepts related to marketing are defined, and then the Czech book market conditions, such as structure of production, history, sales volume and individual actors, are described. This theoretical ground is followed by a practical part where specifics of …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 11. 2012
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/65988
Thesis defence
- Date of defence: 13. 6. 2013
- Supervisor: Jan Hanzlík
- Reader: Jitka Černá
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/65988
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Arts Management
Theses on a related topic
-
Malí nakladatelé a český knižní trh
Anna Štičková -
Využití marketingu k personalizaci produktů ve společnosti Knihy Dobrovský s.r.o.
Jitka Dudychová -
Reportážní knihy z vydavatelství Absynt (strategie, redakční příprava, marketing, ohlasy)
Anna KUPČÁKOVÁ -
Moderní trendy v marketingu knih a knihoven
Veronika Kociánová -
Marketing knih
Marek PŘÍBRAMSKÝ