Evaluating the Impact of Brand Extension Attributes of Luxury Vehicle Brands in the CEE Region – Marek Běloch
Marek Běloch
Master's thesis
Evaluating the Impact of Brand Extension Attributes of Luxury Vehicle Brands in the CEE Region
Hodnocení vlivu atributů rozšíření značky (brand extensions) u značek luxusních vozidel v regionu střední a východní Evropy
Abstract:
Tato práce si klade za cíl rozpracovat současné limity literatury na téma luxusních atributů, konkrétně ve vztahu k značkám luxusních vozidel a jejich rozšířením (brand extensions). Dle literatury, rozšíření luxusních značek často využívají atributy prestiže a dědictví, stejně jako další pravidla ikonická pro luxusní segment, k expanzi do nových kategorií produktů a nabízí spotřebitelům soudržný zážitek …moreAbstract:
This thesis aims to elaborate on the current limits of literature on the topic of luxury attributes, specifically in relation to luxury vehicle brands and their brand extensions. The literature explains that luxury brand extensions often leverage prestige and heritage, as well as other rules iconic to the luxury segment, to expand into new product categories, offering consumers a cohesive experience …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2024
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/92083
Thesis defence
- Date of defence: 19. 6. 2024
- Supervisor: Martin Machek
- Reader: Květa Olšanová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BĚLOCH, Marek. \textit{Evaluating the Impact of Brand Extension Attributes of Luxury Vehicle Brands in the CEE Region}. Online. Master's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2024. Available from: https://theses.cz/id/wwjavf/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/92083
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
International Management
Theses on a related topic
-
Brand Extension: Vstup zavedené kávové značky Tchibo do nové produktové kategorie
Kateřina Harcubová -
Brand management vybrané značky
Lenka Schejbalová -
Brand building města jako součást komunikační strategie
Zuzana Štursová -
Building a Strong Brand for an Online Travel Agency Company in Egypt
Mostafa Ahmed Mostafa Selim -
The Today's Relevance of Anti-Laws in Luxury Marketing
Madina Ismailova -
Value Incompatibilities Between CSR and Luxury Fashion Brands: A Marketing Perspective
Andrea Maria Ivanof -
Luxury Fashion Marketing
Thu Hien NGUYEN -
Millennial-oriented marketing of luxury goods: a need for CSR
Anna Tubert