Marek Běloch

Master's thesis

Evaluating the Impact of Brand Extension Attributes of Luxury Vehicle Brands in the CEE Region

Hodnocení vlivu atributů rozšíření značky (brand extensions) u značek luxusních vozidel v regionu střední a východní Evropy
Abstract:
Tato práce si klade za cíl rozpracovat současné limity literatury na téma luxusních atributů, konkrétně ve vztahu k značkám luxusních vozidel a jejich rozšířením (brand extensions). Dle literatury, rozšíření luxusních značek často využívají atributy prestiže a dědictví, stejně jako další pravidla ikonická pro luxusní segment, k expanzi do nových kategorií produktů a nabízí spotřebitelům soudržný zážitek …more
Abstract:
This thesis aims to elaborate on the current limits of literature on the topic of luxury attributes, specifically in relation to luxury vehicle brands and their brand extensions. The literature explains that luxury brand extensions often leverage prestige and heritage, as well as other rules iconic to the luxury segment, to expand into new product categories, offering consumers a cohesive experience …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 19. 6. 2024
  • Supervisor: Martin Machek
  • Reader: Květa Olšanová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/92083