Text Rendering in 3D using WebGPU – Bc. Zdenka Valkučáková
Bc. Zdenka Valkučáková
Bakalářská práce
Text Rendering in 3D using WebGPU
Text Rendering in 3D using WebGPU
Anotace:
Cieľom tejto práce je implementovať knižnicu vo WebGPU pomocou TypeScriptu zameranú na renderovanie textu. V prvom rade sa najmä sústredí na opis grafických techník použitých pri implementácii knižnice, týkajúcich sa vykresľovaniu textu či samotného zobrazovania dvojrozmerného textu v trojrozmernom priestore. Knižnica je určená pre všeobecné použitie v iných aplikáciách s využitím WebGPU. Dodržiava …víceAbstract:
This thesis aims to implement a TypeScript library in WebGPU for text rendering. Firstly, the primary focus is explaining computer graphics techniques behind library implementation regarding filling or projecting two-dimensional text in three-dimensional space. The library is designed for general use by other WebGPU applications, adhering to best practices for encapsulation of graphics rendering pipeline …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 18. 5. 2023
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/nl4qv/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 26. 6. 2023
- Vedoucí: Mgr. Matúš Talčík
- Oponent: Mgr. Magdaléna Kejstová
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Fakulta informatikyMasarykova univerzita
Fakulta informatikyBakalářský studijní program / obor:
Informatika / Informatika
Práce na příbuzné téma
-
GPU acceleration of the continuous heterogeneity analysis in Xmipp
Dávid Šutor -
GPU implementation of algorithms for side-channel attacks
Tomáš Jusko -
Paralelní návrh a GPU implementace kompresního standardu HTJ2K
Pavel Fikar -
GPU akcelerace extrakce řezu z voxelového pole
Filip Čáp -
GPU acceleration of the biological macromolecules continuous heterogeneity analysis
David Myška -
GPU acceleration of the continuous heterogeneity analysis in Xmipp
Jakub Kiska -
Evolution of Nvidia GPU from microarchitectures Pascal to Ampere
Marek Toma