Analýza fluktuace zaměstnanců ve vybrané výrobní společnosti. – Elsa Marlen Jirsa
Elsa Marlen Jirsa
Master's thesis
Analýza fluktuace zaměstnanců ve vybrané výrobní společnosti.
Analysis of employee turnover in a selected production company
Abstract:
Diplomová práce se věnuje problematice fluktuace zaměstnanců ve vybrané výrobní společnosti. Cílem práce je analyzovat příčiny, které způsobují vysokou fluktuaci, a na jejich základě najít a navrhnout způsoby, jak zaměstnance motivovat k tomu, aby ze společnosti neodcházeli. Teoretická část práce je věnována teoretickým aspektům ovlivňujícím fluktuaci zaměstnanců. V rámci aplikační části práce je představena …moreAbstract:
The diploma thesis deals with the issue of employee turnover in a selected production company. The aim of the work is to analyse the causes that bring about high turnover, and based on them to find and propose ways to motivate employees not to leave the company. The theoretical part of the work is dedicated to the theoretical aspects influencing the turnover of employees. As part of the application …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 12. 2022
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/88480
Thesis defence
- Date of defence: 26. 1. 2023
- Supervisor: Jan Hejda
- Reader: Pavel Kaczor
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/88480
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
Management
Theses on a related topic
-
Innovation and its influence on strengthening the competitive advantage of the company
Alexandra Nam -
CSR as a competitive advantage of a company
Cristian Elihu Cantu Cantu -
Value Chain Analysis and Competitive Advantage of an Organisation
Filip Bodlák -
Innovation and Creativity as a Source of Competitive Advantage
Olga Grashchenkova -
CRM as a Competitive Advantage in the Age of Consumer
Zuzana Nováková -
Corporate Social Responsibility - Competitive Advantage for Companies Operating in an International Environment
Karolína Dolejšová -
Corporate Social Responsibility as a Competitive Advantage for International Companies
Markéta Dlouhá -
Competitive advantage for a bank that opens itself to Virtual Currency businesses – game theory
Martin Bok