Strategické rozhodování firmy pro vstup na trh zeleného marketingu – Bc. Dita Nováčková
Bc. Dita Nováčková
Master's thesis
Strategické rozhodování firmy pro vstup na trh zeleného marketingu
Strategic decision making by a company to enter the green marketing market
Abstract:
Diplomová práce identifikuje hlavní faktory, které ovlivňují rozhodování firmy pro vstup na trh zeleného marketingu, a zároveň identifikuje faktory, které ovlivňuje rozhodování zákazníků kupovat bio produkty. Na základě porovnání s konkurencí a spolupracujícími společnostmi je součástí aplikační části této diplomové práce záměr společnosti Polabské mlékárny a.s. vstoupit na zelený trh vratných lahví …moreAbstract:
The thesis identifies the main factors that influence the company's decision to enter the green marketing market, and also identifies the factors that affect customers' decisions to buy organic products. Based on a comparison with competitors and cooperating companies, the application part of this diploma thesis includes the intention of the company Polabské mlékárny a.s. enter the green market for …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2022
Identifier:
https://is.ambis.cz/th/lpcw7/
Thesis defence
- Date of defence: 13. 6. 2022
- Supervisor: Ing. Helena Cetlová
- Reader: doc. Ing. Alžběta Kiráľová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
NOVÁČKOVÁ, Dita. \textit{Strategické rozhodování firmy pro vstup na trh zeleného marketingu}. Online. Master's thesis. Praha: The College of Regional Development and Banking Institute - AMBIS, a.s. 2022. Available from: https://theses.cz/id/wy9ybp/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: AMBIS vysoká škola, a.s.AMBIS University
Master programme / field:
Economics and Enterprise Management / Economics and Enterprise Management
Theses on a related topic
-
Implementace metod green marketingu pro vybranou firmu
Adéla Vondroušová -
Green marketing a jeho vliv na rozhodování spotřebitelů.
Julie Zlateva -
Vliv green marketingu na chování spotřebitele na trhu kosmetiky
Tereza Kůsová -
Využití green marketingu v oblasti módního retailu
Dominika Koblížková -
Green management jako současný trend v oblasti ubytovacích služeb
Lucie Komínková -
Využití green marketingu ve vybraném podniku
Veronika Bošková -
Green Marketing
Šárka Mokrá -
Customer Behaviour in Green Markets with a Special Reference to Perception of Green Products
Ivana Benešová