Problematika falzifikace a ověřování pravosti produktů luxusních módních značek – Alžběta Kirschnerová
Alžběta Kirschnerová
Master's thesis
Problematika falzifikace a ověřování pravosti produktů luxusních módních značek
The issue of counterfeit and verification of the authenticity of products of luxury fashion brands
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá problematikou padělání luxusního módního zboží. Teoretická část objasňuje historický vývoj a souvislosti vzniku autorského práva v módním průmyslu, a věnuje se jednotlivým rozdílům mezi zeměmi a kontinenty. Praktická část se soustředí na mapování best practices užívaných při ochraně a ověřování autentického módního zboží. Pomocí metody otevřeného kódování se snaží odpovědět …moreAbstract:
This diploma thesis deals with the issue of counterfeiting luxury fashion goods. The theoretical part presents the historical development and context of the creation of copyright in the fashion industry and focuses on the individual differences between countries and continents. The practical part focuses on the mapping of best practices used in the protection and autentification of original fashion …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 12. 2022
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/88462
Thesis defence
- Date of defence: 31. 1. 2023
- Supervisor: Martin Zelený
- Reader: Jana Horová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/88462
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
Arts Management
Theses on a related topic
-
Ověřování pravosti uměleckých předmětů pomocí Ramanovy spektroskopie
Martin TOMEČEK -
Energeticky efektivní ověřování v bezdrátových senzorických sítích
Kristýna KOHOUTOVÁ -
Consumers’ Perception of Firm responses to Corporate Social Responsibilities within the Luxury Fashion Industry
Affaan Asma Manzil Luquman -
Consumers Behavior in Luxury Fashion Segment
Yekaterina Kalymbekova -
The Impact of E-Commerce on the Brand Equity Concept for Luxury Fashion Brands
Štěpán Najman -
Value Incompatibilities Between CSR and Luxury Fashion Brands: A Marketing Perspective
Andrea Maria Ivanof -
Luxury Fashion Marketing
Thu Hien NGUYEN -
The Latest Trends in the Global Luxury Fashion Market – The Case of Russia
Nikita Shuvatov