Bc. Yulia Nasybullina
Bachelor's thesis
Regulace reklamy a právo
Regulation advertising and law
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá problematikou právní a etické regulace reklamy. Práca je rodělena na teoretické a aplikační kapitoly. V prvních kapitolách je pojednáváno o reklamě, některých jejích formách a je uveden stručný přehled historie reklamy. Dále jsou vymezené důvody a způsoby regulace reklamy. Detailnější je popsán systém úpravy reklamy ze strany etiky. Aplikační kapitola doplňuje teoretické …moreAbstract:
The Bachelor ́s thesis deals with problems of legal and ethical regulation of advertisement. The thesis is divided into theoretical and practical capitols. The first theoretical capitols concern advertisement, some of its kinds and there is a brief history of advertisement. There are defined the reasons and ways of the advertisement regulation. The system of ethical regulation of advertisement is defined …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2016
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/p1yx5/
Thesis defence
- Date of defence: 23. 6. 2016
- Supervisor: PhDr. Mgr. Jan Šmíd, Ph.D.
- Reader: JUDr. Petr Čechák, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Tendence v porušování etické regulace reklamy
Bára Němečková -
Etická regulace reklamy se zaměřením na děti v České republice a Velké Británii
Dominika Dvořáková -
Etická regulace reklamy v České republice, Velké Británii a Francii
Adéla Weczerková -
Právní a etické aspekty regulace reklamy v ČR
Veronika Trojanová -
Právní regulace reklamy na kojeneckou výživu
Michaela Bínová -
Regulace reklamy v aktuálním tržním prostředí ČR. Etické rozměry reklamy.
Veronika Pavlová -
Regulace reklamy v aktuálním tržním prostředí ČR. Etické rozměry reklamy.
Helena Simonová -
Regulace reklamy
Lenka Vinická