Bc. Yulia Nasybullina

Bachelor's thesis

Regulace reklamy a právo

Regulation advertising and law
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá problematikou právní a etické regulace reklamy. Práca je rodělena na teoretické a aplikační kapitoly. V prvních kapitolách je pojednáváno o reklamě, některých jejích formách a je uveden stručný přehled historie reklamy. Dále jsou vymezené důvody a způsoby regulace reklamy. Detailnější je popsán systém úpravy reklamy ze strany etiky. Aplikační kapitola doplňuje teoretické …more
Abstract:
The Bachelor ́s thesis deals with problems of legal and ethical regulation of advertisement. The thesis is divided into theoretical and practical capitols. The first theoretical capitols concern advertisement, some of its kinds and there is a brief history of advertisement. There are defined the reasons and ways of the advertisement regulation. The system of ethical regulation of advertisement is defined …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 23. 6. 2016
  • Supervisor: PhDr. Mgr. Jan Šmíd, Ph.D.
  • Reader: JUDr. Petr Čechák, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication