Analysis and Valuation of Netflix, Inc. – Maria Miguel Nogueira Baptista
Maria Miguel Nogueira Baptista
Diplomová práce
Analysis and Valuation of Netflix, Inc.
Analysis and Valuation of Netflix, Inc: Stock Recommendation for Retail Investors
Anotace:
The aim of this master thesis is to analyze and understand Netflix, Inc. business, evaluate its position within the industry and determining its intrinsic value. The valuation date was set to April 16, 2024. The first chapter provides an overview of Netflix Inc., including its history, business model and stock performance. In the subsequent chapter, a detailed analysis of the media and entertainment …víceAbstract:
The aim of this master thesis is to analyze and understand Netflix, Inc. business, evaluate its position within the industry and determining its intrinsic value. The valuation date was set to April 16, 2024. The first chapter provides an overview of Netflix Inc., including its history, business model and stock performance. In the subsequent chapter, a detailed analysis of the media and entertainment …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 20. 5. 2024
Identifikátor:
https://vskp.vse.cz/eid/93903
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 12. 6. 2024
- Vedoucí: Pavel Svačina
- Oponent: Vojtěch Menzl
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/93903
Vysoká škola ekonomická v Praze
Magisterský studijní program:
Finance and Accounting
Práce na příbuzné téma
-
Valuation of Netflix, Inc. using Selected Valuation Methods
Elena Matevosyan -
Determining the Value of the Enterprise Using Selected Valuation Methods
Oluseyi Gbenga Adu -
Valuation of Spotify using Selected Valuation Methods
Nandan Damini -
Determining the Value of the Enterprise Using Selected Valuation Methods
Oluseyi Gbenga Adu -
Valuation of Netflix
Pablo Jose Rodriguez Lagos -
Distribuční problematika služby Netflix na českém trhu
Jan Zábranský -
Měření hodnoty značky streamovací služby Netflix
Michal Krejčí