Princípy predikcie a učenia v počítačových hrách – Patrik Riečičiar
Patrik Riečičiar
Bakalářská práce
Princípy predikcie a učenia v počítačových hrách
Prediction and Learning in PC Games
Anotace:
Cieľom tejto bakalárskej práce je navrhnúť a následne naimplementovať počítačovú hru s prvkami umelej inteligencie. Hra bude implementovaná v jazyku Python s použitím knižnice Pygame. Počítačová hra bude slúžiť pre názornú a praktickú ukážku algoritmov, ktoré sa v počítačových hrách využívajú na predikciu. Konkrétne sa zameriame na algoritmy string matching, n-gramy, hierarchické n-gramy či ID3 algoritmus …víceAbstract:
The main goal of this bachelor thesis is to design and implement a video game with some form of artificial inteligence. The game will be implemented in Python as with the help of one of its libraries - Pygame. The videogame will serve as an illustrative and practical example of algorithms, which are used in video games for prediction. We will be focusing on algorithms such as string matching, n-grams …víceKlíčová slova
Python Pygame AI string matching n-gramy hierarchické n-gramy algoritmus ID3 počítačová hra NPC
Jazyk práce: slovenština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 4. 7. 2023
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10084/151674
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 8. 8. 2023
- Vedoucí: Lenka Skanderová
- Oponent: Martin Němec, Martin Němec
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
RIEČIČIAR, Patrik. \textit{Princípy predikcie a učenia v počítačových hrách}. Online. Bakalářská práce. Ostrava: Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava, Fakulta elektrotechniky a informatiky. 2023. Dostupné z: https://theses.cz/id/wzlype/.
Plný text práce
Právo: Plné texty vysokoškolských kvalifikačních prací obhájených na Vysoké škole báňské - Technické univerzitě Ostrava jsou uloženy v repozitáři DSpace. Přístup k plným textům mají všichni uživatelé bez omezení. Přístup je omezen pouze ve výjimečných případech, zpravidla z důvodu ochrany duševního vlastnictví. Nepřístupné práce jsou označeny jako closedAccess nebo embargoedAccess. Tištěné verze prácí jsou uloženy v Ústřední knihovně VŠB-TUO a jsou prezenčně přístupné ve studovně diplomových prací. Další nakládání s prací (kopírování, opisy, MVS)se řídí Knihovní a výpůjčním řádem Ústřední knihovny VŠB-TUO.
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: VŠB – Technická univerzita OstravaVŠB – Technická univerzita Ostrava
Fakulta elektrotechniky a informatikyBakalářský studijní program:
Informatika
Práce na příbuzné téma
-
Počítačová hra - Skákací hra pomocí Pygame
Ondřej NEČESANÝ -
Počítačová hra založená na principech algoritmizace
Petr VYKOUKAL -
Tahová soubojová hra inspirovaná principy algoritmizace
Josef KALOUSEK -
Počítačová 2D hra typu Sandbox v Javě
Daniel Černoch -
Aplikace teorie grafů: Počítačová hra
Jakub Schmidt