Hudební a mimohudební prvky vč. audiovizuálních v hudbě pro bicí nástroje ve 20. a 21. století – Oleg Sokolov
Oleg Sokolov
Disertační práce
Hudební a mimohudební prvky vč. audiovizuálních v hudbě pro bicí nástroje ve 20. a 21. století
Musical, Non - Musical and Audiovisual Elements Used in Compositions for Percussions in the 20th and 21st Century
Anotace:
Práce pojednává především o hudbě pro bicí nástroje 20. a 21. století. Poskytuje odborné veřejnosti vhled do problematiky výskytu a praktického užití hudebních a mimohudebních prvků v souvislosti s možnostmi stále se rozšiřujícího se spektra prvků audiovizuálních. Na příkladu analýzy několika premiérovaných skladeb českých autorů ukazuje možné směry vývoje tohoto druhu kompozice. Zabývá se rovněž obecným …víceAbstract:
My doctoral thesis deals mainly music for percussion 20th and 21st centuries. It provides professional public insight into the occurrence and the practical use of musical and non-musical elements in connection with the possibilities of ever growing range of audio-visual elements. On the example of analyzing several premiere works by Czech composers shows the possible developments of this kind of composition …víceKlíčová slova
hudbaKlíčová slova
bicí nástrojeKlíčová slova
hudba pro bicí nástrojeKlíčová slova
20.-21. stoletíKlíčová slova
mimohudební prostředkyKlíčová slova
hudební kompoziceKlíčová slova
hudební představivost
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 2. 5. 2016
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/9097
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 9. 6. 2016
- Vedoucí: Daniel MIKOLÁŠEK
- Oponent: Markéta MAZOUROVÁ
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
SOKOLOV, Oleg. \textit{Hudební a mimohudební prvky vč. audiovizuálních v hudbě pro bicí nástroje ve 20. a 21. století}. Online. Disertační práce. Praha: Akademie múzických umění v Praze, Hudební a taneční fakulta. 2016. Dostupné z: https://theses.cz/id/wzwju5/.
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 28. 7. 2016 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Hudební a taneční fakultaDoktorský studijní program / obor:
Hudebního umění / Interpretace a teorie interpretace
Práce na příbuzné téma
-
Balkánské inspirace v hudbě pro bicí nástroje
Matouš Hrábek -
Česká komorní hudba pro klarinet v netradičním obsazení po roce 1950
Veronika Coganová -
Vývoj nároků na interpretaci děl českých skladatelů pro bicí nástroje od 60.let 20.stol. po současnost
Šimon Veselý -
Rozvoj hudební představivosti prostřednictvím vícesmyslové stimulace u dětí předškolního věku
Michaela PREDESCU -
Filmová hudba ve 20. a 21. století
Adam Lasák -
Transkripce a aranžmá klasických skladeb pro bicí nástroje
Jakub Kub -
Problémy interpretace skladeb hudebního divadla se zaměřením na bicí nástroje
Kristýna Švihálková -
Přínos jazzové hudby k vývoji techniky hry na bicí nástroje
Jakub Kačic
Název
Vložil
Vloženo
Práva