Srovnání pojetí estetické výchovy v klasických a alternativních školách – Bc. Simona Malá
Bc. Simona Malá
Master's thesis
Srovnání pojetí estetické výchovy v klasických a alternativních školách
Comparison of conceptions of aesthetic education in prevalent and alternative schools
Abstract:
Teoreticko-aplikační práce, která srovnává přístup k estetické výchově na klasických a alternativních školách. Popisuje principy, cíle a prostředky výchovy na Waldorfské a Montessori škole a srovnává je s principy a cíli školy klasické. Teorie je výstupem pro praktickou část, kde je navržen koncept výuky EV na SŠ na téma barva. Je sestaven do 7, na sebe navazujících lekcí. Koncept zahrnuje vyučovací …moreAbstract:
Theoretical and application work that compares the approach to aesthetic education to traditional and alternative schools. Describes the principles, objectives and means of education at Waldorf and Montessori schools and compares them with the principles and objectives of the classical school. Theory is the outcome for the practical part, which is designed EV concept teaching at secondary schools on …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 5. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/go2ph/
Thesis defence
- Date of defence: 14. 6. 2012
- Supervisor: Mgr. Jan Špaček
- Reader: Mgr. Marie Novotná, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in Estetic Education
Theses on a related topic
- No theses on a related topic available.