Vonnegut’s Cradle: The United States as Reflected in Selected Novels by Kurt Vonnegut – Bc. Martina Jergová
Bc. Martina Jergová
Bachelor's thesis
Vonnegut’s Cradle: The United States as Reflected in Selected Novels by Kurt Vonnegut
Vonnegut’s Cradle: The United States as Reflected in Selected Novels by Kurt Vonnegut
Anotácia:
Tato bakalářská práce se zabývá díly amerického spisovatele Kurta Vonneguta – Jatka č. 5 (Slaughterhouse-Five), Snídaně šampiónů (Breakfast of Champions), Hokus Pokus (Hocus Pocus) a Kriminálník (Jailbird) – a skrze jejich děje a postavy analyzuje vztah Vonneguta k jeho rodné zemi a také sleduje, jak se jeho postoj měnil v průběhu jeho života.Abstract:
The thesis deals with the selected novels by Kurt Vonnegut, namely Slaughterhouse-Five, Breakfast of Champions, Hocus Pocus, and Jailbird. The aim of the thesis is to analyze these novels and show how they reflect Vonnegut’s perception of his native country – the United States of America.
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 13. 5. 2014
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/oi1ug/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 28. 1. 2015
- Vedúci: doc. PhDr. Tomáš Pospíšil, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Veronika Vencúrik Pituková, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / odbor:
Philology / English Language and Literature
Práce na příbuzné téma
-
The Republic of San Lorenzo: Political Satire according to Kurt Vonnegut
Michael Beránek -
Non-conformist hero in Thomas Hardy's novels. Comparaison of main characters in the novels Jude the Obscure and Tess of the D'Urbervilles
Jitka Hofmannová -
Society, Class, and Women in Three Major Victorian Novels
Kamilla Suleimenova -
Magic Systems in Contemporary Works of Fantasy Fiction and Graphic Novels
Jan Talpa -
Analysis of two young adult novels from the perspective of their bibliotherapeutic use in schools
Veronika Čenkovičová