Bc. Dominika Lukášová

Master's thesis

České oděvní blogy jako nástroj product placementu

Czech fashion blogs as place for product placement
Abstract:
Hlavním tématem diplomové práce je využití českých blogů jako platformy pro různá marketingová sdělení se zaměřením na product placement. Cílem bylo pomocí dotazníkového šetření zjistit postoj čtenářů k reklamním sdělením, jejich názory na přiznanou a nepřiznanou reklamu a jejich důvěru k blogerům. Provedením analýzy webového prostoru byly odpovědi ověřeny i z praktického hlediska a k pochopení celé …more
Abstract:
The main topic of this thesis is using Czech blogs as a platform for a variety of marketing communications with a focus on product placement. The aim is to use the survey to determine readers' attitude to advertising messages, their views on the vested and unvested advertising and their overall trust in bloggers. By performing the analysis of web space, answers was verified even from a practical point …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 4. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 6. 2017
  • Supervisor: Mgr. Pavel Kotyza
  • Reader: PhDr. Ilona Toufarová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní