Ing. Michal Konečný

Doctoral thesis

Dynamická pevnost svarů martenzitických ocelí bezpečnostních prvků automobilů

Dynamic Strength of Martensitic Steels Welds in the Car Safety Components
Abstract:
Heterogenita v oblasti svarového spoje je podstatným omezením při dimenzování konstrukčních celků. Při zkušebním zatěžování dochází k nerovnoměrnému přerozdělení plasticity již ve stadiu mikroplastické deformace, což podstatně ovlivňuje získané údaje o statické i dynamické pevnosti materiálu a znemožňuje evidovat ?čistě? hodnoty kritického pásma. Navíc normalizované testovací postupy nevypovídají o …more
Abstract:
The heterogeneity in the area of a welded joint is the substantial restriction when construction units are proportioned. During test loading, unequal distribution of plasticity occurs already in the phase of the microplastic deformation, which significantly influences obtained data of the static and the dynamic strength of a material, and makes it impossible to "solely" register values of the critical …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 1. 2015
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Date of defence: 23. 3. 2015

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Konečný, Michal. Dynamická pevnost svarů martenzitických ocelí bezpečnostních prvků automobilů. Pardubice, 2015. disertační práce (Ph.D.). Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana Pernera