Dana PIŠTĚLÁKOVÁ

Bachelor's thesis

Etnická stereotypizace z pohledu dětí v česko-německé perspektivě

Ethnic stereotyping from the point of view of children in the Czech-German perspective
Abstract:
Cílem bakalářské práce je analýza stereotypního vnímání Němců z pohledu dětí, konkrétně dětí navštěvující 9. třídu základní školy. Vybrala jsem si dvě školy, na kterých byl výzkum proveden. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části se věnuji vymezení pojmů stereotyp, stereotypizace. Dále se zabývám česko-německými vztahy, které byly velmi silně ovlivněny historickým děním, nejvíce …more
Abstract:
The aim of the bachelor's thesis is to analyse a stereotypical perception of Germans from the perspective of children, concretely the children, who attend the ninth grade of elementary school. I chose two elementary schools, where the research was held. The bachelor thesis is divided into two parts. In a theoretical part, I deal with the definition of a terms of a stereotype and a stereotyping. Hereafter …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 4. 2018
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Doc. Petr Lozoviuk, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

PIŠTĚLÁKOVÁ, Dana. Etnická stereotypizace z pohledu dětí v česko-německé perspektivě. Plzeň, 2018. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta filozofická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta filozofická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/

University of West Bohemia

Faculty of Philosophy and Arts

Bachelor programme / field:
Anthropology / Social and Cultural Anthropology

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.