Discourse Analysis of Personal Advertising in 'The Times' (with Special Regard to Gender Differences) – Mgr. Věra Zouharová
Mgr. Věra Zouharová
Diplomová práce
Discourse Analysis of Personal Advertising in 'The Times' (with Special Regard to Gender Differences)
Discourse Analysis of Personal Advertising in 'The Times' (with Special Regard to Gender Differences)
Abstract:
The thesis deals with 553 personal advertisements written by men and women and published in two prints of The Times. The thesis focuses on analysis of personal advertisements from the perspective of self-description (including self-identification, description of one´s own appearance and qualities) as well as partner-description and intended relationship. The aim of the thesis is to explore the major …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 25. 4. 2008
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/t2ide/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 10. 6. 2008
- Vedoucí: doc. Mgr. Martin Adam, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Radek Vogel, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
ZOUHAROVÁ, Věra. \textit{Discourse Analysis of Personal Advertising in 'The Times' (with Special Regard to Gender Differences)} [online]. Brno, 2008 [cit. 2023-03-28]. Dostupné z: https://theses.cz/id/x26mpj/. Diplomová práce. Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. Vedoucí práce doc. Mgr. Martin Adam, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy (pětileté) / Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy