Ing. Veronika Lisá

Bachelor's thesis

Genderové role muže a ženy v reklamě

Gender role of men and women in advertising
Abstract:
Genderové rozdíly mezi muži a ženami jsou velmi často utvářeny společností. Jsou znakem dané společnosti. Jsou to rozdíly, které nám jsou přisouzeny ihned po narození bez ohledu na to zda k nám opravdu pasují. Společnost je přijímá a nepřemýšlý nad tím proč jsou dány zrovna takhle. Tyto rozdíly zde byly vždy a vždy mezi námi budou. Záleží jen na nás, na naší kultuře, výchově či společnosti jak se k …more
Abstract:
Gender differences between men and women are often shaped by society. They feature the society. These are differences that are attributed to us immediately after birth, regardless of whether we really fit. The society is accepting and not think about why they are made like that. These differences were always there and always will be with us. Depends only on us, on our culture, upbringing or society …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 16. 6. 2010
  • Supervisor: Mgr. Michal Tomčík, PhD.
  • Reader: Ing. Vladimíra Ilievová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication