Bc. Barbora Hejná

Master's thesis

Význam učitelských otázek ve vyučování na střední škole

The relevance of teaching questions in classes at secondary school
Abstract:
Tato diplomová práce se zaměřuje na problematiku učitelských otázek ve vyučování na střední škole. Zjišťuje, jaké typy učitelských otázek se ve vyučování vyskytují, jaká je jejich funkce a jaký vliv mají na samotné vyučování. Jedná se o teoreticko-empirickou práci. Teoretická část se věnuje vymezení komunikace ve školní třídě, struktuře vyučovací hodiny a učitelským otázkám. Empirická část se skládá …more
Abstract:
This masters dissertation focuses on the topic called teaching questions in classes at a high school. It discovers which types of teaching questions appear in classes, what is their function and how big is the influence on teaching itself. This thesis is a theoretical-empirical work. Theoretical part defines communication in school class, structure of a teaching class and teaching questions. Empirical …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 5. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 1. 6. 2016
  • Supervisor: Mgr. Roman Švaříček, Ph.D.
  • Reader: doc. Mgr. Klára Šeďová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta